За радком Дырэктывы Да чыгункі — з павагай (№ 20)

За 2009 год у зоне абслугоўвання
стралкова-пажарнай каманды па станцыі Асіповічы адбылося 13 выпадкаў
траўматызму, у якіх загінула 7 чалавек. Аналіз прычын узгаданых трагедый
паказвае, што людзі траплялі пад колы цягніка альбо ў стане алкагольнага
ап’янення (7), альбо з мэтай скончыць жыццё самагубствам (6).

Відавочна, нядаўняе ўвя-дзенне больш
жорсткіх мер адказнасці за ўжыванне алкагольных напояў у грамадскіх месцах (у
тым ліку на вакзалах і ў вагонах цягнікоў) павінна ў пэўнай ступені зменшыць
колькасць чыгуначнага траўматызму, аднак наўрад ці ўтрымае патэнцыяльных
самазабойцаў ад апошняга пагібельнага кроку. Да таго ж, як сведчыць статыстыка,
колькасць людзей, якія выбіраюць для самагубства чыгунку, з цягам часу расце.

Такім чынам, можна лічыць, што сёння
для бяспекі руху на чыгунцы менавіта “на-шчадкі Ганны Карэнінай” з’яўляюцца
найбольш непрадказальным і небяспечным фактарам.

* * *

Летась за самае масавае парушэнне
правілаў паводзін на чыгунцы — пераход рэек у забароненых мясцінах — было
прыцягнута да адказнасці 631 асіпаўчан, што амаль на 20% больш, чым у 2008
годзе. Колькасць спыненых правапарушэнняў узрасла з-за больш мэтанакіраванай
дзейнасці стралкова-пажарнай каманды на станцыі Асіповічы, Асіповіцкай
дыстанцыі пуці, АУСТ і іншых зацікаўленых структур па кантролі за найбольш
“зручнымі” месцамі несанкцыяніраваных пераходаў.

Створаная сістэма кантролю дазваляе
ў сярэднім за-трымліваць кожнага другога з 5 парушальнікаў правілаў паводзін на
чыгунцы, што ўвогуле робіць пераход рэек у несанкцыяніраваных месцах справай
празмерна рызыкоўнай і таму эканамічна неаб-грунтаванай: верагоднасць
прыцягнення да адказнасці высокая, а штраф за такое свавольства дастаткова вялікі
— да 2 базавых велічынь.

* * *

Застаецца вострай праблема
пашкоджання чыгуначнага рыштунку, які задзейнічаны для арганізацыі руху
цягнікоў. На працягу года адбылося 14 выпадкаў, якія патэнцыяльна маглі
прывесці да самых непажаданых наступстваў: разукамплектаванне сродкаў
сігналізацыі і сувязі (4), разбіццё шыб у вокнах вагонаў (5), накладанне
прадметаў на рэйкі (5).

Узгаданым транспартным вандалізмам
займаліся дзеці і падлеткі, што стала нагодай для прыцягнення да
адміністрацыйнай адказнасці 28 бацькоў, якія не выконваюць абавязкі па выхаванні
непаўналетніх.

Віктар СМIРНОЎ, начальнік СПК на ст. Асіповічы;

Вольга СТАНКЕВIЧ, інжынер па эксплуатацыі тэхнічных
сродкаў чыгункі дыстанцыі пуці;

Юрый ТКАЧУК, старшы ўчастковы інспектар IДН АУСТ.

 

Последние новости

Власть

“Действуйте, не глядя ни на что!” Что Лукашенко потребовал от главы Минсельхозпрода

18 июля 2025
Читать новость
Образование

Продолжается прием документов в Осиповичский государственный колледж

18 июля 2025
Читать новость
Общество

Уроженец деревни Зборск Осиповичского района Михаил Федоров передал местным жителям икону святых Космы и Дамиана Римских

18 июля 2025
Читать новость
Общество

Са спадзяваннямі на добры ўраджай. У ААТ “ВязаўніцаАгра” адбылося свята “Зажынкі”

18 июля 2025
Читать новость
Власть

“Мужики, в бой!” Лукашенко требует по-военному решать задачи в ходе нынешней уборочной кампании

18 июля 2025
Читать новость
Общество

Гарачая пара зараз не толькі ў аграрыяў, але і ў перапрацоўшчыкаў. І пераканаліся ў гэтым, наведаўшы Асіповіцкі вытворчы ўчастак ААТ “Бабруйскі КХП”

18 июля 2025
Читать новость

Рекомендуем