Ялізава — пасёлак адносна невялікі. Але, як і ўсюды, камфорт і зручнасць цэняцца мясцовымі жыхарамі

Ялізава — пасёлак адносна невялікі. Але, як і ўсюды, камфорт і зручнасць цэняцца мясцовымі жыхарамі.
Мабыць, таму тут і квітнеюць індывідуальнае прадпрымальніцтва, рамесніцтва. Дзякуючы ім знікае патрэба ездзіць за некалькі дзясяткаў кіламетраў за паслугамі і таварамі.
Імкненнем зрабіць жыццё ялізаўчан лепш натхнілася і сямейная пара Дар’і і Аляксея Краўцовых, якія арганізавалі дастаўку прадуктаў.
— Захацелася займацца якой-небудь карыснай справай, — успамінае Дар’я. — Пачалі думаць над відам дзейнасці і вырашылі: патрэбна шукаць тое, што не патрабуе вялікіх грошай і будзе карыстацца стабільным попытам. Параіліся са сваякамі, знаёмымі і спыніліся на дастаўцы прадуктаў. Яна рабіла лягчэй надзённую праблему з паходамі ў магазін: у кагосьці проста не хапае на гэта часу, а для людзей ва ўзросце гэта бывае фізічна цяжка.
— Ці ёсць у вас памочнікі?
— Безумоўна. Зараз знаходжуся ў водпуску па доглядзе дзіцяці. Дачцэ Марыі нядаўна споўніўся годзік. Таму асноўныя турботы леглі на плечы мужа Аляксея, які працуе яшчэ ў філіяле “Ялізава” Гродзенскага шклозавода. Сумяшчаць нялёгка, але ведаем, што шчыруем дзеля дзяцей: акрамя Марыі, ёсць шасцігадовы сын Мацвей. Дапамагаюць і бацькі: свякроў з залоўкай прыглядае за малымі, мая маці вядзе бухгалтэрыю, а тата з веданнем справы дэгустуе прывезеныя навінкі (усміхаецца).
— Наколькі складана было зарэгістраваць сваю справу?
— Дзякуючы таму што ў нашай сям’і ёсць сябар з унушальным досведам у дадзеным пытанні, які суправаджаў на ўсіх этапах афармлення прадпрымальніцтва, працэс быў адносна лёгкім.
— На што звяртаеце ўвагу пры фарміраванні асартыменту?
— Перш за ўсё аналізуем прапановы нашых канкурэнтаў і дадаём тое, чаго ў іх няма, але самы важны фактар — пажаданні пакупнікоў. Што тычыцца каналаў пастаўкі прадуктаў, то яны розныя. Шмат гародніны і садавіны вырошчваем на вялікім бацькоўскім надзеле. Са сваёй зямлі ў нас бульба, таматы, часнок, морква, цыбуля, буракі, салодкі і пякучы перац, капуста, кабачкі, вінаград, яблыкі, клубніцы, вішня і абрыкосы. Тое, што самастойна вырасціць не можам, набываецца на аптовых садавінных базах. Яшчэ рэалізуем рыбу. Якасны тавар шукалі вельмі доўга, перабралі шмат арганізацый і спыніліся на ААТ “Белае мора”. Прадукцыя прадпрыемства трошкі даражэйшая за тую, што прапаноўваюць мясцовыя магазіны, але ялізаўчане і жыхары Свіслачы, Шэйпічаў і Краснага, куды ажыццяўляем дастаўку, паспрабаваўшы яе, адчуваюць розніцу і становяцца пастаяннымі пакупнікамі.
— Як будуеце зносіны з кліентамі?
— Заўсёды спрабуем зрабіць усё для таго, каб чалавеку было максімальна зручна, каб ён не расчараваўся ў нашай паслузе: дапамагаем выбраць тавар, разам падбіраем час дастаўкі. Рэдка, але бывае, што нейкая адзінка з заказу аказваецца неналежнай якасці: напрыклад, яблык пачаў псавацца знутры, а звонку гэта нябачна. Таму пастаянна просім кожнага кліента абавязкова паведамляць пра такія выпадкі. Мы альбо заменім сапсаваны тавар, альбо вернем грошы. Такі падыход — жалезнае правіла ў вядзенні бізнесу па дастаўцы прадуктаў харчавання.
Бізнес Дар’і і Аляксея існуе крыху менш за год, але ўжо відавочна, што ён існуе ў патрэбным месцы і ў патрэбны час. Таму перспектыва развіцця ў яго добрая. І галоўнае — ёсць ідэі, якія адчыняюць новыя гарызонты ў важнай для землякоў справе.