Работа с трудностями

Работа с трудностями

Адукацыя і выхаванне

У дзіцячых садках дзейнічае шэсць інтэграваных груп

Новы навучальны год у дашкольных установах стаў адметным для спецыялістаў цэнтра карэкцыйна-развіваючага навучання і рэабілітацыі адкрыццём дзвюх новых інтэграваных груп у дадатак да чатырох існуючых. Чым адрозніваецца такая спецыялізаваная група ад звычайнай? Даведаліся падрабязнасці ў намесніка дырэктара па асноўнай дзейнасці Ганны Шуць:
— Інтэграваная група прадугледжвае выхаванне і навучанне ў адным калектыве дзяцей, якія маюць развіццё ў адпаведнасці са сваім узростам, з дзецьмі, якім патрэбна спецыяльная праграма, маюць праблемы ў навучанні, з цяжкімі парушэннямі маўлення ці інтэлекту.

— Наколькі запатрабаваныя такія групы ў нашым раёне?

— На ўліку ў цэнтры знаходзіцца 801 дзіця з асаблівасцямі развіцця. У мінулым годзе налічвалася 780, а ў 2018 — 730. Відавочна, што колькасць дзяцей, якім патрэбна дадатковая дапамога спецыялістаў, расце. Таму інтэграваныя групы проста неабходны. Зараз у нас 6 такіх груп. Усе знаходзяцца ў гарадскіх садках. У кожнай з іх можа выхоўвацца толькі чатыры дзіцяці з парушэннямі развіцця. Канечне, хто не трапіў у такую групу, можа займацца на пунктах педагагічна-карэкцыйнай дзейнасці ў дзіцячых садках ці ў нашым цэнтры. Але ў некаторых выпадках гэтых заняткаў недастаткова. Таму хочацца адкрыць як мага больш інтэграваных груп, бо калі дзіця яшчэ малое, намнога лягчэй “падцягнуць” яго да аднагодак.

— Як наладжаны педагагічны працэс у інтэграваных групах?

— У выхавальнікаў ёсць агульная праграма, па якой яны займаюцца з хлопчыкамі і дзяўчынкамі. Канечне, калі ў адным калектыве знаходзяцца дзеці развітыя па сваім узросце і тыя, хто мае якія-небудзь парушэнні, у педагога ўзнікаюць дадатковыя цяжкасці, бо ўсіх выхаванцаў неабходна падрыхтаваць да школы, навучыць таму, што кожны павінен ведаць і ўмець у пэўным узросце. Таму вялікае значэнне надаецца педагагічным метадам і прыёмам: дзесьці выкарыстоўваць больш наглядныя прыклады, шматразова паўтараць інфармацыю, займацца дадаткова індывідуальна і гэтак далей. Такім чынам гэта не толькі час, але і псіхалагічны падыход выхавальніка. Некаторыя парушэнні ў развіцці выпраўляюцца, аднак ёсць праблемы, якія не заўсёды можна вырашыць заняткамі. Гэта залежыць перш за ўсё ад характару парушэння. У любым выпадку, займаючыся ў інтэграваных групах амаль нараўне з іншымі, дзеці з цяжкасцямі падцягваюцца ў ведах і навыках.

— Як ставяцца бацькі да таго, што іх сыны і дочкі будуць выхоўвацца разам з асаблівымі дзецьмі?

— Па-рознаму. Некаторым падабаецца такі варыянт за кошт маленькай напаўняльнасці: у інтэграванай групе павінна быць не больш за 12 выхаванцаў. Але, на жаль, ёсць і тыя, хто баіцца, што іх дзіця пачне адставаць у развіцці. Яшчэ адзін фактар, які мае месца: а што скажуць людзі?. Многія залежаць ад чужога меркавання і адказваюцца весці дзіця ў такую групу, бо знаёмыя “не так зразумеюць”. Гэта вельмі непрыемны момант. Мы жывём у соцыуме, кожны з нас індывідуальны, і калі ў хлопчыка ці ў дзяўчынкі штосьці атрымліваецца не так, як у астатніх, нельга гнаць яго ад сябе ці адасабляцца.

— Калі трэба звяртацца па дапамогу да спецыялістаў і куды?

— Як мага раней. Лепш звярнуцца і пачуць, што ўсё добра, ці, наадварот, адразу пачаць вырашаць праблему, чым закрываць вочы на нейкія недахопы ў паводзінах дзіцяці і спадзявацца на “перарасце”. Часцей за ўсё некаторыя бацькі бачаць праблему, але не жадаюць яе прызнаваць. Цягнуць да апошняга і прыводзяць дзяцей у пяць ці наогул у сем гадоў. Вось тады сапраўды цяжка не толькі нам падцягнуць дзіця да неабходных навыкаў, але і самому выхаванцу “перабудоўваць” сябе. На жаль, не ўсе бацькі гэта разумеюць. Спадзявацца на цуд нельга. Як толькі заўважылі штосьці адметнае, трэба звярнуцца да спецыялістаў. Калі дзіцё ходзіць у садок, то выхавальнік вызначыць недахопы ў паводзінах выхаванца і абавязкова скажа пра гэта бацькам. Але і апошнім у сваю чаргу трэба цікавіцца, як іх сын ці дачка паводзяць сябе. Зараз ёсць шмат літаратуры пра развіццё дзяцей, ды і інтэрнэт ніхто не адмяняў. Кожны можа даведацца, што павінна ўмець дзіця ў пэўны час свайго жыцця, і ўбачыць недахопы, калі яны ёсць. Шмат бацькоў спа-дзяюцца на педыятраў, але яны ў першую чаргу адказваюць за фізічнае здароўе, ды і пры іх загружанасці і малым часе на прыём не заўсёды могуць убачыць наяўнасць праблемы. Таму бацькам неабходна больш цікавіцца сваімі дзецьмі і цвяроза ацэньваць сітуацыю. Калі сынок ці дачушка не гавораць да трох гадоў, ужо неабходна звяртацца да спецыялістаў. У нас ёсць ранняя комплексная дапамога, заняткі з дэфектолагам. Увогуле, калі існуюць пытанні наконт развіцця, адразу трэба звярнуцца ў цэнтр, бо чым раней пачнём выпраўляць парушэнне, тым больш паспяховым будзе вынік нашай працы.

— Што параіце бацькам?

— Больш размаўляйце са сваімі дзецьмі. Вельмі важна, каб быў дыялог. Зносіны з мамай і татам, менавіта двухбаковая зацікаўленая гутарка для малога неабходныя як паветра. З размовы нашы сыны і дачушкі спазнаюць свет. І, калі вашы маленькія знаходзяцца побач, адкладзіце свае тэлефоны, працу, навіны ў сацсетках. Пагутарце з маленькім чалавечкам, даведайцеся, як прайшоў яго дзень, што яму спадабалася, і пачуеце штосьці цікавае. Адкажыце на ўсе пытанні, бо перш за ўсё дзіця вучыцца ў сваіх бацькоў, а ўжо потым — у астатніх людзей.

Последние новости

Общество

Жыхароў аграгарадка Ясень абслугоўвае магазін Глускага адасобленага структурнага падраздзялення Клічаўскага райста

27 июля 2025
Читать новость
Общество

По данным Главного статистического управления Могилёвской области, розничный товарооборот Осиповичского района в I полугодии составил 181,5 млн руб

27 июля 2025
Читать новость
Общество

В “Белбланкавыде” всегда подберут желаемое

27 июля 2025
Читать новость
Общество

Гороскоп на 26 июля для всех знаков зодиака

26 июля 2025
Читать новость
Общество

Иностранцы без ВНЖ: как правильно сдать жилье и узаконить трудовые отношения

25 июля 2025
Читать новость
Власть

Лукашенко дал интервью одному из наиболее известных мировых изданий

25 июля 2025
Читать новость

Рекомендуем