Асіповічы: праз інтэграцыю — да глыбокIх ведаў

Асіповічы: праз інтэграцыю — да глыбокIх ведаў

Далёка не кожны можа сказаць, што яднае сярэднія школы № 38 абласнога цэнтра, № 20 г. Бабруйска, быхаўскую № 1 і нашу гімназію. Не ведала гэтага і “раёнка”, пакуль не пабывала на мінулым тыдні на панараме вопыту “Эфектыўныя шляхі і сродкі забеспячэння інтэграцыі фізікі і матэматыкі ў 7-9 класах у рамках арганізацыі міжпрадметных факультатываў”. Аказваецца, менавіта гэтыя ўстановы адукацыі Магілёўшчыны вось ужо трэці год удзельнічаюць у агульным інавацыйным праекце.

Як падзялілася намеснік дырэктара па вучэбнай рабоце гімназіі Алена Трусевіч, дзе і праходзіла мерапрыемства, зараз у адукацыі існуе праблема разрозненасці ў выкладанні дысцыплін, інфармацыйнай перагрузкі вучняў, зніжэння матывацыі да вывучэння фізікі і матэматыкі. Нярэдка мае месца неразуменне вучнямі неабходнасці асваення апошняга прадмета з-за абстрактнасці матэматычных паняццяў і законаў. Няўменне рашыць фізічную задачу часта звязана з недастаткова сфарміраванымі навыкамі прымянення ўжо існуючых матэматычных ведаў. Iнтэграванае ж выкладанне якраз і забяспечвае фарміраванне такіх навыкаў.

Практычнае прымяненне матэматычных ведаў у рэальнасці дэманструе міжпрадметны факультатыў па фізіцы і матэматыцы. На такія заняткі ў гімназіі залічана 30 вучняў 7-9 класаў з улікам іх індывідуальных запытаў, патрэбнасцей, магчымасцей і здольнасцей.

Рэалізацыя міжпрадметнай інтэграцыі прадугледжвае і павышэнне ўзроўню прафесійнай кампетэнтнасці педагогаў шляхам выкарыстання навуковых падыходаў у працэсе пазнавальнай дзейнасці, укаранення сучасных навучальных тэхналогій і інтэрактыўных форм і метадаў работы. У бягучым навучальным годзе ў гімназіі працягнута работа па стварэнні электроннага банка вучэбна-метадычных і дыдактычных матэрыялаў пры правя-дзенні факультатыва па матэматыцы і фізіцы. Настаўнікі гэтых прадметаў аб’ядналіся ў творчую групу, пасяджэнні праводзяцца два разы на месяц. Паказчыкам эфектыўнасці такой работы ў пэўнай ступені стаў у тым ліку і надрукаваны педагогамі Святланай Дораш і Антанінай Тумашык артыкул у зборніку матэрыялаў Міжнароднай навукова-практычнай канферэнцыі “Iнавацыі ў сучаснай адукацыі: вопыт і перспектывы”.

Хаця праект яшчэ не завершаны, ужо зараз можна гаварыць аб некаторых выніках: гэта новыя магчымасці для павышэння матывацыі ў вывучэнні фізікі і матэматыкі, фарміраванне інтэграваных ведаў у вучняў і іх асобаснае развіццё. Праводзімая дыягностыка сведчыць, што ўзровень пазнавальнай актыўнасці школьнікаў па фізіцы і матэматыцы, як правіла, павышаецца ў параўнанні з пачаткам навучальнага года. Хаця, неабходнасць у пабуджэнні і стымуляванні дзяцей застаецца.

гимназия

Настаўніцы гімназіі Жанна Молчан і Святлана Дораш (на здымку) падрыхтавалі да сустрэчы з калегамі адкрыты факультатыўны занятак з 8-класнікамі “Вызначэнне электрычнага зараду графічным спосабам”. Адчувалася, што матэрыял выклікае ў дзяцей цікавасць, а два прадметы выдатна спалучаюцца і ўспрымаюцца як адзін.

Агульную рысу панарамы вопыту падвяла метадыст аддзела педагагічных інавацый Магілёўскага дзяржаўнага абласнога інстытута развіцця адукацыі Вікторыя Цюко. Яна і падкрэсліла, што менавіта інавацыйная дзейнасць — адна з галоўных умоў і рэсурс развіцця навучальных устаноў. I асіповіцкая гімназія заўсёды гатова, эксперыментуючы, зрабіць крок наперад, стаць на прыступку вышэй.

Валянціна КОРБАЛЬ.

Фота Ніны ЦАРЫК.

Последние новости

Общество

Жыхароў аграгарадка Ясень абслугоўвае магазін Глускага адасобленага структурнага падраздзялення Клічаўскага райста

27 июля 2025
Читать новость
Общество

По данным Главного статистического управления Могилёвской области, розничный товарооборот Осиповичского района в I полугодии составил 181,5 млн руб

27 июля 2025
Читать новость
Общество

В “Белбланкавыде” всегда подберут желаемое

27 июля 2025
Читать новость
Общество

Гороскоп на 26 июля для всех знаков зодиака

26 июля 2025
Читать новость
Общество

Иностранцы без ВНЖ: как правильно сдать жилье и узаконить трудовые отношения

25 июля 2025
Читать новость
Власть

Лукашенко дал интервью одному из наиболее известных мировых изданий

25 июля 2025
Читать новость

Рекомендуем