“Прадукцыя рамонтна-механічнага ўчастка № 1 сёння запатрабавана на ўнутраным рынку. Гэта добра разумеюць рабочыя і з адказнасцю ставяцца да выканання планавых заданняў”, — так ахарактарызаваў дырэктар Асіповіцкага завода жалезабетонных канструкцый Уладзімір Юкоўскі работу аднаго з лепшых цэхаў узначальваемага прадпрыемства.
Ад прахадной да месца размяшчэння РМУ хвілін 10 хадзьбы. За гэты час перад вачыма прадстае амаль уся тэрыторыя завода. На ёй пануе парадак. Сюды-туды снуюць машыны і трактары, якія нешта падвозяць і адвозяць, загружаюць і выгружаюць, шумам адгукаецца эстакада…
Вось і патрэбнае збудаванне. З выгляду — унушальнае па памерах. За цяжкімі металічнымі дзвярыма некалькі адміністрацыйна-бытавых пакояў, у адным з іх — кабінет начальніка Сяргея Санковіча.
— Сяргей Уладзіміравіч, тэлефануюць з Баранавіч, просяць аб пастаўках, — заклапочана гаворыць з парога мужчына гадоў трыццаці пяці.
— Трэба адгружаць, ёсць жа гатовае. Папрацуем больш напружана — і з астатнімі заказамі справімся. Дрэнна, калі няма попыту, а калі прадукцыя ідзе, як кажуць, з колаў, то гэта ж і план, і зарплата, — спакойна гаворыць Санковіч.
— Настрой, бачу, самы аптымістычны. Без справы — ні хвіліны? — пытаюся.
— Па іншаму нельга, калі хочаш быць на плыву. Выпускаемая прадукцыя разыходзіцца “на ўра”. Заводу ўдалося заняць патрэбную нішу на рынку. Калі раней у будаўніцтве перавагу аддавалі жалезабетону, то цяпер усё большым попытам карыстаюцца металаканструкцыі. Наш цэх і будаваўся прыкладна гадоў 20 таму для вырабаў металаформ, пры дапамозе якіх на свет з’яўляліся розныя жалезабетонныя рэчы. Аднак быў час, калі перабоі з цэментам застаўлялі прастойваць, таму начальства прыняло правільнае рашэнне — наладзіць выпуск вырабаў з металу. I як у дзясятку трапілі. Напачатку з канвеера сыходзілі не надта цяжкія ў тэхналагічным плане лесвічныя пляцоўкі, металічныя дзверы і іншае. Заказы бралі ў будаўніча-мантажных цягніках, з якімі і зараз працуем. Iм наша прадукцыя прыйшлася даспадобы. Заяўкі пачалі прыходзіць не толькі з Магілёва, але і з другіх абласных гарадоў. I калі раней даведзеная планавая лічба складала тон 20 у месяц, то зараз павялічылася ў 5-6 разоў. Калектыў таксама вырас — гэта ўжо 60 кваліфікаваных работнікаў. У асноўным — слесары і электрагазазваршчыкі. Iм пад сілу любая складаная работа.
— Над чым працуеце зараз?
— Выконваем заказ для Брэсцкага будаўніча-мантажнага цягніка — збіраем ферму для будаўніцтва буйнога памяшкання. Вага адной такой штуковіны — 1,6 тоны.
Каб паглядзець, што гэта такое, накіроўваемся ў цэх. Там дружна кіпіць работа, кожны займаецца сваёй справай. Падыходзім да аднаго з працаўнікоў.
— Гэта майстар цэха Сяргей Мельнік. Яго падначаленыя зараз якраз і заканчваюць зборку фермы. Работа патрабуе максімальнай увагі і акуратнасці. Прыемна, што з ёй удала спраўляюцца электрагазазваршчык Вадзім Тарэлка, слесары Сяргей Кірдун, Сяргей Кургановіч, Уладзімір Русаковіч, Віктар Ундозераў, маладыя рабочыя Ігар Дубіна, Андрэй Пацкевіч, Андрэй Гараўскі, Андрэй Шведаў. Дарэчы, ён— выпускнік нашага ліцэя.
— На заводзе працую ўжо тры гады, — гаворыць хлопец. — Падабаецца, што маладым давяраюць, старэйшыя перадаюць вопыт. Мы — адна каманда. Ды і заробкі нядрэнныя.
— Але гэта яшчэ не канчатковы варыянт, які будзе накіраваны заказчыку, — паказвае рукой на вялікую махіну пад назвай “ферма” Сяргей Уладзіміравіч. — Выраб трэба пакрыць цынкам. Прычым самі такое дзеянне не выконваем, а накіроўваем у Рэчыцу. Пасля вяртаем назад для дапрацоўкі, а ўжо тады адпраўляем непасрэдна па заяўцы. Як бачыце, працэс не зусім просты.
— Акрамя гэтага, што яшчэ робіце?
— Колькі відаў прадукцыі выпускаем — складана падлічыць, — працягваючы “экскурсію” па ўчастку гаворыць Санковіч. — Усё залежыць ад паступаемых заказаў. У мінулым годзе, напрыклад, наладзілі вытворчасць рэгеляў для электрыфікацыі чыгункі. Упершыню яны з’явіліся ў Ждановічах, у пачатку года — у Татарцы, праз якую будзе хадзіць электрацягнік да Жлобіна. Зараз збіраем рэгелі для Брэста. Працуем у дзве змены.
— Абсталяванне аднаўляеце?
— Па меры магчымасці. Хацелася б набыць плазменную рэзку. Патрэбна новая гільяціна для металу, а то старой ужо 20 гадоў. Не перашкодзіў бы яшчэ адзін лістагібны станок. Ды і наогул варта б цалкам аднавіць станочны парк…
Пакуль вялася размова, наступіў тэхналагічны перапынак, і рабочыя выйшлі на вуліцу, каб падыхаць свежым паветрам. Накіроўваемся на дваровую пляцоўку і мы. Там — магутны кран, які займаўся выгрузкай гатовай прадукцыі, вернутай з гарачага цынкавання. Непадалёк ляжалі тыя самыя фермы — чакалі свайго часу, каб трапіць на канчатковае месца прызначэння — будаўнічую пляцоўку. Назіраць за зладжаным рабочым працэсам прыемна. Відаць, што кожны з працуючых адчувае сваю значнасць і ўпэўненасць у заўтрашнім дні. А гэта вельмі важна!