Как в Осиповичском районе расчистили снег после сильных снегопадов

Как в Осиповичском районе расчистили снег после сильных снегопадов

Злабадзённае

Нармальная лютаўская завіруха

Цывілізацыя разбэшчвае. Гэта не з’едлівасць, а канстатацыя факта, які тлумачыцца вельмі проста: чалавек хутка прывыкае да добрага. У тым ліку і да лагодных зім.

Аднак гэта не адмяняе геаграфічнай рэчаіснасці: беларускі клімат — пераходны ад марскога да кантынентальнага. Ці, калі засяродзіцца на галоўным, схільны да тэмпературна-ападкавага экстрэмізму.

Такім чынам, абільны снегапад і моцны вецер, якія абрынуліся на раён у мінулыя пятніцу-суботу, ніякі не форс-мажор, а варыяцыя ў межах нармальнага лютаўскага надвор’я. Хаця варыяцыя эфектная, не без таго.

Даведаемся, як змагаліся з наступствамі стыхіі кампетэнтныя службы.

УКП ЖКГ: “164 скаргі, 15 спецмашын і адзіны прыклад неабыякавасці”

Камунальная служба мабілізавала на расчыстку вуліц усю прыдатную тэхніку, нават смеццявозы. І яшчэ некалькі спецмашын арандавала ў ААТ “ПМК № 95 “Вадбуд” і “Водаканала”.

Першыя чатыры дні пасля завірухі работа ішла кругласутачна: днём — у горадзе, ноччу — у вёсках. Прыярытэтам у гэты перыяд былі падтрыманне больш-менш прымальных умоў для бяспечнага руху транспарту па вуліцах, вывазу смецця з кантэйнерных пляцовак на палігон ЦКА, дастаўкі харчовых прадуктаў і аказання неадкладнай медыцынскай дапамогі.

Канчаткова ж выкліканыя снегападам нязручнасці плануецца выправіць да канца тыдня.

Па стане на аўторак, 16 лютага, на прадпрыемства паступіла 164 тэлефонныя паведамленні аб неабходнасці тэрміновай дапамогі ў снегаачыстцы. Было і такое: некаторыя пажылыя, адзінока пражываючыя ва ўласных дамах людзі не маглі выйсці з двароў, таму што каліткі звонку аказаліся прыціснутымі гурбамі снегу, ссунутага з праезнай часткі вуліц. На такія сігналы рэакцыя была максімальна хуткай. Астатнія індывідуальныя заяўкі выконваліся па меры магчымасці. На момант напісання гэтага матэрыяла “чарга” ўсё яшчэ складалася з 15 пунктаў.

Дарэчы, толькі адзін шматкватэрны дом — жыллёва-будаўнічы кааператыў № 10 — аказаў камунальнікам дзейсную дапамогу. Жыхары арганізавалі міні-суботнік і расчысцілі ўласны двор. Як правіла, двары ў спальных раёнах горада шчыльна забіты легкавымі аўтамабілямі, так што чысціць іх грувасткай спецтэхнікай цяжка.

Магчыма, гэта і не галоўная прычына абыякавасці землякоў, аднак у крамах горада не так проста купіць снегавую лапату. Як узгадвалася раней, да мяккіх зім прывыклі ўсе.

З гэтай нагоды яшчэ адзін факт. Назапашаная ў адпаведнасці з існуючымі нормамі пясчана-солевая сумесь (суадносіны солі і пяску — 1:3) аказалася ў дадзенай сітуацыі малаэфектыўнай.

На дапамогу аператыўна прыйшлі дарожнікі, якія карыстаюцца больш агрэсіўнай ПСС. Увогуле, усе прадпрыемствы, што займаюцца расчысткай снегу, узаемадзейнічаюць цесна і дапамагаюць калегам усім, чым можна. У тым ліку запчасткамі.

Тэхніка ад напружанага рэжыму эксплуатацыі ламаецца даволі часта, а людзі трымаюцца. Хацелася б маральна падтрымаць тых, каму дасталіся асабліва цяжкія справы: машыніста пескараскідальніка Васіля Астаповіча, начальніка аварыйнай службы Таццяну Старавойтаву, вадзіцеляў Мікалая Паходава, Генадзя Стэльмаха, Яўгенія Кузьміча, майстра па добраўпарадкаванні Святлану Фіняк, прыбіральшчыкаў тэрыторый Земфіру Гурскую, Валянціну Круглікаву і ўсіх іх калег, якім давялося ўручную расчышчаць прыпыначныя пункты і значную частку тратуараў.

ДЭУ-73: “Пагрузчыкі ездзілі ўпоперак праезнай часткі”

Гэта арганізацыя наглядае за дарогамі рэспубліканскага значэння, чыя прапускная здольнасць мае найвышэйшы прыярытэт.

З трасай Мінск-Гомель асаблівых складанасцей не ўзнікала, калі не ўлічваць стан паркоўкі на “камарынскай” АЗС. Там таўшчыня снегавога покрыва набліжалася да 1 метра, і расчыстка зусім невялікай пляцоўкі расцягнулася амаль на палову дня.

На іншых дарогах сур’ёзных намаганняў патрабавала ліквідацыя сумётаў на адкрытых участках мясцовасці. Снежныя валы дасягалі ў некаторых мясцінах такіх вялікіх памераў, што прабіць іх уздоўж не магла ніякая тэхніка. Расчыстку давялося весці даволі марудным і працаёмкім спосабам: пагрузчыкі каўшамі набіралі снег і звальвалі яго на ўзбочыны. Вышэйшы пілатаж для вадзіцеляў: калі машына з’едзе на поле, яна абавязкова ўгрузне — глеба пад снегам не замерзла.

Асаблівую арганізаванасць і прафесіяналізм у напружаны перыяд праявілі грэйдарыст Рыгор Сямашка, вадзіцелі пагрузчыкаў Андрэй Пiсарэвіч i Уладзiмiр Казачонак, вадзіцелі Сяргей Пратасiч, Віталь Куцечка i многiя iншыя.

А найбольш мудрагелістай справай для ДЭУ стала расчыстка тратуараў у Свіслачы і ўздоўж вуліцы Юбілейнай у Асіповічах. Спецыяльны кампактны трактар супраць шчыльнага снегу аказаўся непрыдатны (буксуе ці нават глохне), а іншую тэхніку ўжываць немагчыма: яна не ўпісваецца ў габарыты пешаходных дарожак.

ДРБУ-199: “Ад “рэанімацыі” К-700 да ратавання вясельнага картэжу”

Па нарматывах ДРБУ павінна было пачаць расчыстку пасля завяршэння снегападу, але тут вырашылі падстрахавацца і перайшлі на аўральны рэжым работы яшчэ суботняй раніцай. І правільна зрабілі, бо ўжо ў сярэдзіне дня ўгрузнуўшыя на раённых дарогах і ў дачных пасёлках вадзіцелі пачалі масава падаваць сігналы “sos”. На адной з самых ажыўленых дарог — Асіповічы-Дараганава — патрапілі ў снегавую пастку каля 20 легкавушак.

Прычыны, па якіх землякі рызыкавалі выязджаць у завіруху, былі рознымі, аднак тут важна іншае. Пераважная колькасць тых, хто быў вымушаны зваць на дапамогу, не мелі пры сабе ні лапат, ні тросаў. У дарожнай тэхнікі тросы ёсць, аднак яны на буксіроўку легкавушак не разлічаны…

Ну а верхам вадзіцельскай легкадумнасці стала паездка вялікага шлюбнага картэжу ў Прошчу. Туды заехаць паспелі, а вось каб вярнуць “вясельных экстрэмалаў” дадому, давялося пераганяць у самую завіруху грэйдар з-пад вёскі Брадзішча: бліжэй падыходзячай тэхнікі не было. Выратавальная аперацыя доўжылася больш за 4 гадзіны.

ДРБУ павінна ў першую чаргу расчышчаць дарогі раённага значэння і галоўныя вуліцы вёсак, аднак даволі часта даводзілася рабіць перапынкі для дзвюх больш тэрміновых спраў — “прабіваць” пад’езды да вясковых могілак і суправаджаць машыны хуткай дапамогі.

Ключавым звяном у барацьбе ДРБУ з глыбокімі сумётамі стаў старэнькі “Кіравец”, асна-шчаны бульдозерным адвалам. Ён спраўляецца там, дзе сучасная, больш далікатная, тэхніка грузне ці ўвогуле ламаецца.

Звышмагутны і вельмі дарагі ў эксплуатацыі трактар даўно стаяў без справы, і вышэйстаячае кіраўніцтва настойліва раіла яго спісаць. Аднак тэхніка “жывая”, і захаваўшыя яе дарожнікі не прагадалі. Праўда, ёсць нюанс: у калектыве арганізацыі сёння толькі адзін трактарыст, які мае вопыт работы на гэтым чатырохколавым монстры. Для разумення: расчышчаць снег “Кіравец” можа толькі рухаючыся заднім ходам. Пры гэтым трактарыст сядзіць у кабіне, гледзячы назад у вельмі нязручнай позе (вадзіцелі ведаюць). Дык вось вадзіцель “Кіраўца” Уладзімір Баганік працаваў так амаль тыдзень па 20 гадзін у суткі! Але дарожнік успрымае цяжкасці з прафесійным гонарам: “Гэта ж мая работа!”

І не ён адзін, а і грэйдарысты Аляксандр Шалгун, Аляксандр Лапанік, трактарысты Пётр Вікторчык, Анатоль Шыла, Сяргей Прыбыльскі, вадзіцелі  МАЗаў Уладзімір Калячка, Мікалай Кочатаў, Аляксандр Жыгала, Юрый Міхалап, Ігар Ткачоў, Ігар Меляшкевіч, Алег Кубрын.

А напрыканцы — нюанс, над якім варта падумаць. За перыяд напружанай барацьбы з наступствамі снегападу ў адрас ДРБУ паступіла каля 200 скаргаў на марудную і няякасную работу. І толькі адна падзяка.

Последние новости

Общество

В Могилевской области стартовал республиканский семинар-совещание

29 июля 2025
Читать новость
Власть

Лукашенко: Беларусь очень хочет активизировать сотрудничество с Эфиопией

29 июля 2025
Читать новость
Афиша

Что посмотреть на неделе в Осиповичах? Афиша кинотеатра «Родина»

29 июля 2025
Читать новость
Общество

И вновь турслет! Спартакиада работающей молодежи Осиповичского района прошла 25-26 июля

29 июля 2025
Читать новость
Общество

“Знакомый мужчина при выгуле на улице бьет свою собаку. Как это остановить?” Отвечает участковый инспектор милиции

29 июля 2025
Читать новость
Общество

Хроника происшествий в Осиповичском районе с 21 по 17 июля

29 июля 2025
Читать новость

Рекомендуем