…З Асіповічаў выехаў аўтобус, напоўнены дзецьмі, паветранымі шарыкамі і вайскоўцамі. Стракатая дэлегацыя накіравалася ў мінскі клуб “Ракетчык”, каб на другім туры штогадовага конкурсу вайсковых аркестраў памерацца сіламі з 15 канкурэнтамі з усёй краіны.
Па словах дырыжора вайсковага аркестра 51-й змешанай артылерыйскай групы Уладзіміра Міхнаўца, два гады таму выйсці ў другі тур нават і не спадзяваліся. Але ўжо летась сталі першымі ў рэспубліцы па праграме плац-канцэрта, а сёлета — другімі па канцэртнай праграме, саступіўшы толькі аркестру Заслонава. І гэта пры ўсім тым, што да конкурсу рыхтаваліся ў аператыўным рэжыме: Уладзіміра Уладзімі-равіча восенню адправілі на трохмесячныя афіцэрскія курсы, таму паўнацэнныя рэпетыцыі пачаліся ўсяго 4 месяцы таму. Насыціць жа досыць кансерватыўнае па форме выступленне духавога ар- кестра элементамі шоу дапамаглі харэограф клуба чыгуначнікаў Ганна Комлік, музычная школа № 1 і харэо-граф Марыя Шабуневіч.
— Якія творы выконвалі на конкурсе?
— Абавязковым для ўсіх быў вальс з оперы “Мядзведзь” Сяргея Картэса, — гаворыць Міхнавец. — У адвольную праграму ўвайшлі “Пад чыстым небам” і “На прагулцы” нашага ўласнага кампазітара — Уладзіміра Конанава.
— Хто з аўтараў больш даспадобы і адкуль бераце музычны матэрыял?
— Спецыфіка вайсковага духавога аркестра ў тым, што яго склад пастаянна мяняецца. Ёсць невялікае ядро пастаянных і сыграных музыкаў, аднак тое, што можа дазво-ліць сабе аркестр Брэсцкай камендатуры з 37 чалавек, нам і не сніцца. Вельмі пашанцавала, што ў часці служыць Уладзімір Конанаў, які піша творы канкрэтна пад састаў, які маецца ў наяўнасці. Яшчэ выконваем Чарнецкага, Лядава, Картэса, а на Шас-таковіча і не замахваемся. Дзякуючы саксафаністу і кларнетысту, якія прыйшлі на службу, ужо адчувальна пашыраем рэпертуар. А ўвогуле знайсці музыкантаў цяжка: адны не трапляюць у армію па здароўі, другія паступаюць вучыцца… Зараз тры салдаты-музыкі захацелі перайсці “на кантракт”, і гэта значна спрашчае будучыню аркест-ра.
Музычны матэрыял “дастаём” па-рознаму: нешта дасылае па інтэрнэце мой таварыш Вадзім Шынкевіч, які зараз жыве ў Францыі, нешта атрымоўваем на зборах ваенных дырыжораў.
— Хто дапамагае вучыць салдат духавой навуцы?
— Спраўляемся сваімі сіламі. Каб дасягнуць поспеху, патрабуюцца тры кампаненты: талент, крыху жадання і “бразільская” сістэма*. Наш былы дырыжор Рыгор Жэбіт з “нуля” выхоўваў спецыялістаў. Але музычная школа, калі да нас патрапляе музыка з “пустымі рукамі”, дапамагае інвентаром. А так усе аркестранты граюць на ўласных інструментах, бо тыя, што ёсць у часці, проста “металалом”, 1956-1965 гадоў выпуску. Аркестр стаіць у адпаведнай музычнай чарзе, згодна з якой павінен атрымаць інвентар у будучым годзе. Але ці атрымаем яго — пытанне…
Нягледзячы на цяжкасці, Уладзімір Уладзіміравіч ужо будуе планы на конкурс 2012 года і спадзяецца на першае месца. Мяркуем, небеспадстаўна: твор “Пад чыстым небам” У.Конанава прагучыць у Мінску ўжо 3 ліпеня на ваенным парадзе з нагоды Дня Незалежнасці ў выкананні вялікага зводнага аркестра.
Ганна Фарыдовіч.
* “Бразільская” сістэма працуе па прынцыпе “хочаш, не хочаш — трэба”. Радзіма сказала “трэба” — калі ласка, выконвай.