З 58 пытанняў, вынесеных на парадак дня чарговага пасяджэння райвыканкама, якое прайшло 2 лютага пад началам старшыні Пятра Шукаловіча, галоўным можна назваць “Аб рабоце са зваротамі грамадзян, ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур на аснове заяўніцкага прынцыпу “адно акно” і дэбюракратызацыі дзяржаўнага апарата ў 2010 годзе”.
Падрабязная інфармацыя начальніка аддзела па рабоце са зваротамі грамадзян райвыканкама Алы Некрашэвіч тычылася як ужо зробленага ў гэтым накірунку, так і вызначанага на заўтра. Напрыклад, летась у райвыканкам паступіла 807 зваротаў — на 2,3% больш, чым у 2009 г. З іх пісьмовых — 612 (506), вусных — 195 (283). У наяўнасці і рост лістоў жыхароў Асіповіччыны, якія накіроўвалі запыты ў вышэйстаячыя дзяржорганы. Такая ж карціна і з паўторнымі зваротамі: у 2010 годзе — 25, папярэднім — 11.
Натуральна, па ўсіх іх людзям у адпаведнасці з дзеючым заканадаўствам дадзены тлумачэнні, але аналіз зваротаў сведчыць аб тым, што недахопы ў рашэнні жыццёва важных праблем насельніцтва, забеспячэнні правоў і ахоўваемых законам інтарэсаў грамадзян да канца не выкаранены.
З якімі праблемамі звяртаюцца найбольш часта? Камунальна-бытавымі і добраўпарадкавання: летась іх было 345, у 2009 г. — 347. У мінулым годзе таксама павялічылася колькасць запытаў наконт работы будаўнічых арганізацый, пытанняў захавання і рамонту жылфонду, сельскай гаспадаркі і нарыхтовак, працы і зар-платы, сацыяльнага забеспячэння і страхавання, фінансавых, судовых і прававых, архітэктуры і г.д. Разам з тым скараціліся звароты аб рабоце прадпрыемстваў прамысловасці, сувязі, гандлю і грамадскага харчавання, пытаннях прадпрымальніцтва і органаў МУС.
Безумоўна, мясцовай уладай прымаліся пэўныя меры па вырашэнні ўзгаданых і іншых праблем. Вялікая колькасць зваротаў разгледжана калегіяльна, з выездам на месца і ўдзелам заяўнікаў.
Кіраўніцтвам райвыканкама за год праведзена 160 прыёмаў грамадзян, у хо-дзе якіх паступіла 195 вусных зваротаў, у ліку якіх непа-срэдна да старшыні — 137; разам з кіраўнікамі права-ахоўных органаў, прадпрыемстваў жыллёва-камунальнай гаспадаркі праведзена 25 “прамых ліній”. У час іх у райвыканкам паступіла 43 звароты, на пастаянна дзеючую “гарачую лінію” — 108, сайт — 23, у кнігу заўваг і прапаноў унесены 1 запіс.
Удасканальванне работы з людскімі запытамі мясцовай “вертыкаллю” вядзецца пастаянна, але пэўныя недахопы яшчэ маюць месца. Пры правядзенні праверак выканання адпаведнага заканадаўства, здзяйснення адміністрацыйных працэдур па заяўніцкаму прынцыпу “адно акно”, вядзення кніг заўваг і прапаноў у пассельвыканкамах аддзелам райвыканкама выдадзена 5 прадпісанняў аб выпраўленні недахопаў, па выніках разгляду іх да дысцыплінарнай адказнасці прыцягнута 1 пасадавая асоба. За хібы ў рабоце, выкрытыя ў ходзе разгляду абгрунтаваных зваротаў грамадзян, да дысцыплінарнай адказнасці прыцягнута 1 пасадавая асоба ў райвыканкаме і 6 — у падпарадкаваных арганізацыях; у ДУКВП “Райсэрвіс” звольнены 1 работнік.
Усё яшчэ праблемным у рэалізацыі заяўніцкага прынцыпу “адно акно” пры ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур з’яўляецца аўтаматызацыя гэтага працэсу, а таксама забеспячэнне электроннага ўзаемадзеяння дзяржаўных органаў і арганізацый, якія ўдзельнічаюць у іх выкананні.
Пасля дэталёва-грунтоўнага ўсебаковага абмеркавання ўзгаданага пытання члены райвыканкама прынялі адпаведнае рашэнне і зацвердзілі шэраг мерапрыемстваў з канкрэтнымі выканаўцамі і тэрмінамі дзеля далейшага руху наперад у такой важнай штодзённай дзейнасці, як работа з людскімі зваротамі.