Намеснік міністра адукацыі краіны спецыяльна прыехаў са сталіцы на пасяджэнне райвыканкама для таго, каб прыняць актыўны ўдзел у разглядзе пытання “Аб стане і мерах па паляпшэнні работы з кадрамі ва ўстановах адукацыі раёна”. I Казімір Фарыно ў цэлым рабоце нашых педагогаў, выхавацеляў і г.д. выставіў высокую ацэнку. I — па за-слугах: аддзел адукацыі па выніках работы на працягу 4 гадоў — 2006-2008 і 2010 — займаў першае месца, а ў 2009 годзе стаў другім у абласным конкурсе сярод раёнаў з колькасцю насельніцтва больш за 25 тысяч чалавек. Хаця хапае і момантаў, якія аддзел адукацыі райвыканкама, школы, садкі і іншыя ўстановы абавязкова павінны станоўча вырашаць, каб рухацца наперад у сваёй высакароднай справе яшчэ хутчэй. На іх і была звернута ўвага і ім, і старшынёй райвыканкама Пятром Шукаловічам, які вёў пасяджэнне.
У цэлым, як праінфармавала начальнік аддзела арганізацыйна-кадравай работы райвыканкама Наталля Змачынская, раён забяспечаны педкадрамі і паспяхова вырашыў адну з галоўных сацыяльных задач: створаны роўныя ўмовы для выхавання і абучэння дзяцей у гора-дзе і на вёсцы.
Усяго на Асіповіччыне ў сістэме адукацыі працуе 2.664 чалавекі, з якіх 1.227 — педагагічныя работнікі. Захоўваецца станоўчая дынамі-ка росту якаснага складу апошніх: доля настаўнікаў з вышэйшай адукацыяй у параўнанні з 2000-2001 навучальным годам вырасла на 5,6%, а раённы паказчык колькасці педагогаў з першай і вышэйшай катэгорыямі (80,2%) перавышае абласны на 6,1%. Павысіўся кваліфікацыйны ўзровень і педагогаў дашкольных устаноў.
Усяго ў нас больш за 70% педагогаў маюць стаж работы па спецыяльнасці звыш 15 гадоў, ад 10 да 15 — 11,5%. Установы адукацыі кадрамі забяспечаны, у раёне склаліся пастаянныя педагагічныя калектывы, і гэта зводзіць да мінімуму бягучасць. За пяцігодку 417 чалавек прайшлі атэстацыю, з іх на вышэйшую — 120.
Станоўчых, карацей, прыкладаў можна прыводзіць шмат, а вось тое, што кожны трэці дырэктар ужо дасягнуў пенсіённага ці перадпенсіённага ўзросту, прымушае задумацца. Як і тое, што колькасць прыбываючых у раён спецыялістаў істотна ніжэй рэальнай па-трэбы, што далёка не ўся моладзь пасля “адпрацоўкі” застаецца ў рэгіёне, што па-ранейшаму востра адчуваецца недахоп у спецыялістах фізіка-матэматычнага і хіміка-біялагічных профіляў, што ёсць асобныя ўстановы адукацыі — Градзянецкая і Цэльская сярэднія школы, Дрычынскі і Красненскі вучэбна-педагагічныя комплексы — з нізкай доляй настаўні-каў з вышэйшай адукацыяй і г.д.
Удакладніўшы шэраг момантаў непасрэдна ў начальніка аддзела адукацыі Наталлі Шаўчэнка, члены райвыканкама і прынялі адпаведнае рашэнне.