Лес з’яўляецца прыродным рэсурсам, якім чалавек актыўна карыстаецца, ужываючы ўсё больш спецыяльнай тэхнікі. Аб тым, што сабой уяўляюць гэтыя машыны і якімі якасцямі павінны валодаць іх вадзіцелі, расказвае галоўны механік ДДЛГУ “Асіповіцкі доследны лясгас” Уладзімір Карніевіч:
— Цяперашні парк лесараспрацоўчай тэхнікі складаецца з 14 трактарных цялежак, 9 сартыментавозаў, харвестара, фарвардара, перасовачнай здрабняльнай машыны… Заменена і большасць з 20 трактароў, якія выкарыстоўваюцца на лесагаспадарчых работах.
Тэхніка ў лясгасе вельмі дарагая, таму працаваць павінна з максімальнай аддачай.
Адным з галоўных дасягненняў павышэння эксплуатацыйнай эфектыўнасці можна лічыць абсталяванне найбольш важных машын GPRS-датчыкамі.
Сістэма спадарожнікавай навігацыі дазваляе вызначаць дакладнае месцазнаходжанне занятай на вывазцы лесу тэхнікі з інтэрвалам у 5 секунд, гэта значыць, практычна ў рэжыме рэальнага часу. Таксама яна аўтаматычна вылічвае дакладны кіламетраж, рэальны расход паліва і колькасць выдаткаванага на рэйс часу. Атрыманая інфармацыя захоўваецца доўга, на працягу 5 гадоў, што дазваляе яе выкарыс-тоўваць не толькі для аператыўнага кантролю, але і для ўдумлівага аналізу.
Укараненне гэтай сістэмы пачалося ў 2008 годзе і патрабавала значных намаганняў па стварэнні неабходнай базы дадзеных. Паўнавартасна яна пачала працаваць толькі сёлета, таму цалкам ацаніць яе перавагі пакуль немагчыма. Аднак першыя вынікі ўражваюць: колькасць паліва, ужываемая на вываз 1 м3 драўніны, стала адчувальна меншай!
Відавочна, што асноўнай крыніцай эканоміі стала нейтралізацыя “чалавечага фактару”. Ад спадарожніка не схаваецца ні адхіленне ад зададзенага маршруту, ні прастоі, ні выкарыстанне тэхнікі ў асабістых мэтах.
…Наогул сёння адзіным “вузкім месцам” транспартнай сістэмы прадпрыемства можна лічыць дэфіцыт адпавядаючых стандартам сучаснай лясной гаспадаркі вадзіцеляў.
Кожны сарттыментавоз павінен мець двух кіроўцаў, аднак у іх усяго па аднаму. Праблема ў тым, што эксплуатацыя гэтай адмысловай машыны патрабуе не толькі майстэрства ваджэння цяжкіх грузавікоў, але і ўмення працаваць гідраманіпулятарамі, правільна і хутка грузіць-вы-гружаць лес. Узровень неабходных уменняў і адказнасці ў гэтай прафесіі настолькі высокі, што многія, нават вельмі добрыя вадзіцелі, баяцца пераходзіць на сартыментавозы. Такую насцярожанасць можна зразумець: ступень складанасці працы можна ацаніць хаця б па тым, што вадзіцелі гэтых машын могуць ісці на пенсію, адпрацаваўшы ўсяго 12,5 гадоў, а іх штогадовы адпачынак складае 60 і больш сутак.
Навучальных устаноў, дзе рыхтуюць спецыялістаў для працы з сучаснай лесагаспадарчай тэхнікай, няма, таму авалоданне новай прафесіяй прыходзіцца арганізоўваць прама на працоўным месцы. Вядома, гэта не паўнавартасная замена сістэмнага прафесійнага навучання: індывідуальная, “адзінкавая” падрыхтоўка патрабуе шмат часу, але не гарантуе атрыманне чаканага выніку.
Хоць часам здараюцца сапраўдныя цуды.
Неяк ў лясгас прыйшоў звычайны трактарыст, які раней працаваў у адным з калгасаў. Паказаў сябе нядрэнна, і вырашана было прапанаваць яму стаць аператарам здрабняючай машыны. Гэты хітры механізм ён асвоіў на здзіўленне хутка, а неўзабаве падрыхтаваў сабе напарніка. Зараз ён працуе на харвестары, які таксама “прыручыў” за вельмі кароткі час.
Кожны дзень валіць па 300 м3 лесу — столькі, колькі звычайны вальшчык за месяц. Завуць гэтага самародка Уладзімір Андрыевіч.
Он освобождал Осиповичи. 28 июня — День освобождения района от немецко-фашистских захватчиков
28 июня 2025
Общество
Гороскоп на 28 июня для каждого знака зодиака
28 июня 2025
Власть
Лукашенко сказал, что делать, чтобы ЕАЭС был эффективной структурой, а не площадкой теоретических дискуссий
27 июня 2025
Общество
В этом месяце перестало биться сердце Зинаиды Константиновны Пацкевич — бессменного председателя совета ветеранов Осиповичской ЦРБ “Серебристый ландыш”
27 июня 2025
Общество
В сельхозпредприятиях Осиповичского района в разгаре сезон кормозаготовки. Качество заготавливаемого сенажа контролируется в ветеринарной лаборатории ВСУ “Осиповичская райветстанция”
27 июня 2025
Власть
ЕАЭС 2.0. Лукашенко обозначил контуры обновленной версии экономического союза