З амаль паўсотні пытанняў, разгледжаных на чарговым пасяджэнні райвыканкама, якое прайшло 15 жніўня пад началам старшыні Пятра Шукаловіча, два першыя тычыліся “адвечнага” — арганізацыі непасрэднай работы з людзьмі па хвалюючых іх пытаннях.
Напачатку аб тым, як у нас ажыццяўляюцца адміністрацыйныя працэдуры і абстаяць справы з іншымі “дробязямі”, прысутных пра-інфармавала начальнік аддзела па рабоце са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб райвыканкама Ала Некрашэвіч. У першым паўгоддзі ў райвыканкам паступіла, напрыклад, тры сотні зваротаў грамадзян — на 10,7% больш, чым за такі ж перыяд летась. Пісьмовых — 193 (185), вусных — 54 (86). Колькасць іх у пассельвыканкамы паменшылася са 162 да 117, а з вышэйстаячых дзяржорганаў для разгляду райвыканкам атрымаў 58 (66). Зарэгістравана і 2 (6) паўторныя звароты, па якіх дадзены тлумачэнні ў адпаведнасці з дзеючым заканадаўствам.
Тэматыка ўздымаючых жыхарамі рэгіёна пытанняў практычна не змянілася — больш усяго гэта звязана з дзейнасцю жыллёва-камунальнай гаспадаркі, жыллём, архітэктурай і будаўніцтвам. Наконт камунальна-бытавых праблем і добраўпарадкавання іх колькасць павялічылася на 18,9%. Што тычыцца зваротаў юрыдычных асоб, то іх у наяўнасці 12 (8), і палова — наконт якасці будаўніцтва жытла і вы-праўлення недахопаў.
Кіраўніцтвам райвыканкама за паўгоддзе наладжаны 71 прыём грамадзян, па месцы жы-харства і ў працоўных калектывах — 16, “прамых ліній” — 12. На пастаянна дзеючую “гарачую лінію” райвыканкама людзі звярталіся 65 разоў, на сайт — 53. Ідэалагічным актывам раёна праведзена 303 сустрэчы, у час якіх паступіла 92 звароты.
Натуральна, ход зваротаў і наогул работа з людзьмі, ажыццяўленне адміністрацыйных працэдур мясцовая ўлада трымае пад пастаянным кант-ролем і стараецца мэтанакіравана ўдасканальваць сваю дзейнасць. Тым больш, што працаваць усім яшчэ ёсць над чым: у тым жа ДУКВП “Водаканал”, напрыклад, здараюцца выпадкі ня-якаснага разгляду людскіх зваротаў, ёсць хібы з рэагаваннямі на запыты ва ўстановах аховы здароўя, арганізацыях раённай камунальнай уласнасці, гандлю і г.д.
Што тычыцца справаздачы дырэктара АУКВП “Капітальнае будаўніцтва” Сяргея Падбярознага, то хаця і адзначана, што ў аргані-зацыі прымаюцца пэўныя меры па забеспячэнні правоў і ахоўваемых законам інтарэсаў грамадзян, але працаваць у гэтым накірунку таксама яшчэ трэба шмат. Напрыклад, тут не скарыстоўваюць такі даволі эфектыўны метад дзейнасці, як тэлефонныя “прамыя” і “гарачыя лініі” з насельніцтвам, з парушэннямі па-трабаванняў заканадаўства вядзецца справаводства і г.д.
Натуральна, усе праблемныя моманты ў рабоце з заяўнікамі знайшлі адлюстраванне ў прынятых членамі выканкама рашэннях.