Мост да энергетычнай бяспекі №95

Дзень аўтамабіліста і дарожніка ў 36-й
дарожна-маставой брыгадзе сустрэлі дастойна: каля 100 ваеннаслужачых і служачых
часці атрымалі розныя заахвочванні, а 12 — нагрудныя знакі “За выдатнасць у
службе транспартных войск” II ступені. Гонар, безумоўна, па працы, прычым працы
для вайскоўцаў не зусім звычайнай. Дарожнікі — бадай, адзіны род войскаў, які
сваёй баявой вучобай прыносіць вялікую карысць народнай гаспадарцы. І не
выключана, што дзякуючы сёлетнім намаганням 36-й дмбр, Беларусь у хуткім часе
істотна ўмацуе ўласную энергетычную бяспеку!

11 кастрычніка ў Рэчыцкім раёне завяршыліся
работы па ўзвядзенні вялікага аўтадарожнага разборнага моста праз раку Сведзь.
Падзея незвычайная па некалькіх прычынах. Па-першае, мост такога тыпу на
тэрыторыі нашай краіны апошні раз узводзіўся ў 1974 годзе. Па-другое, яго будаўніцтва
стала ўкладам Узброеных Сіл у дзяржаўную праграму імпартазамяшчэння. I,
нарэшце, па-трэцяе — мост будаваўся для патрэб Белдзяржканцэрна па нафце і
хіміі, які збіраецца весці бурэнне новых свідравін у раёне, дзе павінны
залягаць значныя запасы нафты.

Чаму нафтаздабытчыкі звярнуліся за дапамогай
менавіта да ваенных дарожнікаў? Набыццё неабходных металаканструкцый за мяжой
каштавала б на некалькі мільярдаў рублёў даражэй…

Гаворыць намеснік камандзіра брыгады па
ідэалагічнай рабоце Максім Грак:

— Узвядзенне металічнага моста, які мае даўжыню
61 і шырыню 7 метраў і разлічанага на перавозку грузаў вагой да 90 тон, —
задача няпростая сама па сабе, а з улікам спецыфічных патрабаванняў заказчыка —
замацаваць яго на стацыянарных бетонных сваях — увогуле ўнікальная. Было
задзейнічана некалькі воінскіх часцей. Наша брыгада атрымала загад узвесці
маналітныя насадкі апор і зманціраваць пралётныя збудаванні моста. Для
падначаленых галоўнага інжынера часці падпалкоўніка Аляксандра Бабчонка, які
ўзначаліў адкамандзіраванае на Сведзь падраздзяленне, гэта была добрая вучоба:
удзел у будоўлі моста ў планах падрыхтоўкі асабовага саставу значыўся як
тактыка-спецыяльнае вучэнне. Дарэчы, атрыманы брыгадай вопыт аператыўна
перадаваўся афіцэрам-маставікам іншых дарожных часцей, для якіх на будаўнічай
пляцоўцы праводзіліся вучэбныя зборы.

 150-тонная жалезная канструкцыя першапачаткова
збіралася на беразе, а потым з дапамогай электрычнай лябёдкі перацягвалася на
супрацьлеглы бераг. Падчас правядзення такой аперацыі хваляваліся ўсе: толькі
калі маставая канструкцыя легла якраз у прадугледжанае месца, стала зразумелым,
што ў складаных інжынерных разліках не было недакладнасцей, і шматдзённая праца
соцень чалавек і дзясяткаў адзінак тэхнікі паспяхова скончана!

 Створаная
на Сведзі пераправа праіснуе, як мінімум, да вясны 2013 года. Яе далейшы лёс
будзе залежаць ад паспяховасці разведвальнага бурэння — калі яно спраўдзіць
надзеі нафтаздабытчыкаў, на замацаваных у дне рэчкі апорах можна будзе
зманціраваць стацыянарнае палатно, а вялікі аўтадарожны разборны мост можна
будзе выкарыстаць у нейкім іншым месцы. Там, дзе гэта спатрэбіцца нашай краіне.

 

Последние новости

Общество

Ждать ли теплого лета? Прогноз погоды на неделю

10 июня 2025
Читать новость
Общество

Гороскоп на 10 июня для всех знаков зодиака

10 июня 2025
Читать новость
Общество

Приглашаем всех на семейный фестиваль “Властелин села – 2025” в агрогородке Вязье!

9 июня 2025
Читать новость
Власть

Лукашенко вновь заявил о необходимости повышения в Беларуси производительности труда

9 июня 2025
Читать новость
Власть

Лукашенко: Беларусь готова поставлять в Калининградскую область необходимое продовольствие, включая картошку

9 июня 2025
Читать новость
Общество

Сезон отключения горячей воды в Осиповичах: даты и улицы

9 июня 2025
Читать новость

Рекомендуем