Дзень аўтамабіліста і дарожніка ў 36-й дарожна-маставой брыгадзе сустрэлі дастойна: каля 100 ваеннаслужачых і служачых часці атрымалі розныя заахвочванні, а 12 — нагрудныя знакі “За выдатнасць у службе транспартных войск” II ступені. Гонар, безумоўна, па працы, прычым працы для вайскоўцаў не зусім звычайнай. Дарожнікі — бадай, адзіны род войскаў, які сваёй баявой вучобай прыносіць вялікую карысць народнай гаспадарцы. І не выключана, што дзякуючы сёлетнім намаганням 36-й дмбр, Беларусь у хуткім часе істотна ўмацуе ўласную энергетычную бяспеку!
11 кастрычніка ў Рэчыцкім раёне завяршыліся работы па ўзвядзенні вялікага аўтадарожнага разборнага моста праз раку Сведзь. Падзея незвычайная па некалькіх прычынах. Па-першае, мост такога тыпу на тэрыторыі нашай краіны апошні раз узводзіўся ў 1974 годзе. Па-другое, яго будаўніцтва стала ўкладам Узброеных Сіл у дзяржаўную праграму імпартазамяшчэння. I, нарэшце, па-трэцяе — мост будаваўся для патрэб Белдзяржканцэрна па нафце і хіміі, які збіраецца весці бурэнне новых свідравін у раёне, дзе павінны залягаць значныя запасы нафты.
Чаму нафтаздабытчыкі звярнуліся за дапамогай менавіта да ваенных дарожнікаў? Набыццё неабходных металаканструкцый за мяжой каштавала б на некалькі мільярдаў рублёў даражэй…
Гаворыць намеснік камандзіра брыгады па ідэалагічнай рабоце Максім Грак:
— Узвядзенне металічнага моста, які мае даўжыню 61 і шырыню 7 метраў і разлічанага на перавозку грузаў вагой да 90 тон, — задача няпростая сама па сабе, а з улікам спецыфічных патрабаванняў заказчыка — замацаваць яго на стацыянарных бетонных сваях — увогуле ўнікальная. Было задзейнічана некалькі воінскіх часцей. Наша брыгада атрымала загад узвесці маналітныя насадкі апор і зманціраваць пралётныя збудаванні моста. Для падначаленых галоўнага інжынера часці падпалкоўніка Аляксандра Бабчонка, які ўзначаліў адкамандзіраванае на Сведзь падраздзяленне, гэта была добрая вучоба: удзел у будоўлі моста ў планах падрыхтоўкі асабовага саставу значыўся як тактыка-спецыяльнае вучэнне. Дарэчы, атрыманы брыгадай вопыт аператыўна перадаваўся афіцэрам-маставікам іншых дарожных часцей, для якіх на будаўнічай пляцоўцы праводзіліся вучэбныя зборы.
150-тонная жалезная канструкцыя першапачаткова збіралася на беразе, а потым з дапамогай электрычнай лябёдкі перацягвалася на супрацьлеглы бераг. Падчас правядзення такой аперацыі хваляваліся ўсе: толькі калі маставая канструкцыя легла якраз у прадугледжанае месца, стала зразумелым, што ў складаных інжынерных разліках не было недакладнасцей, і шматдзённая праца соцень чалавек і дзясяткаў адзінак тэхнікі паспяхова скончана!
Створаная на Сведзі пераправа праіснуе, як мінімум, да вясны 2013 года. Яе далейшы лёс будзе залежаць ад паспяховасці разведвальнага бурэння — калі яно спраўдзіць надзеі нафтаздабытчыкаў, на замацаваных у дне рэчкі апорах можна будзе зманціраваць стацыянарнае палатно, а вялікі аўтадарожны разборны мост можна будзе выкарыстаць у нейкім іншым месцы. Там, дзе гэта спатрэбіцца нашай краіне.