Да сваёй цалкам заслужанай узнагароды — нагруднага знака “Ганаровы дарожнік Беларусі” І ступені — начальнік дарожна-эксплуатацыйнага ўпраўлення № 73 РУП “Магілёўаўтадар” Мікалай Уладзіміравіч ІВАШКА ішоў 33 гады. У яго працоўнай кніжцы аб прыёме на работу ўсяго адзін запіс — ДЭУ-720, так звалася ўпраўленне ў 1978 годзе. У 1994 годзе ён завочна скончыў Беларускі політэхніч-ны інстытут, а праз 4 гады ўжо ўзначаліў узгаданы калектыў…
Нарадзіўся гэты чалавек у вёсцы Агула Асіповіцкага раёна. Адвучыўся ў дарожна-будаўнічым тэхнікуме ў Гомелі. Пасля армейскай службы і звальнення ў запас стаў працаваць майстрам — поруч з бацькам і працягваючы справу Ганаровага дарожніка. Які, дарэчы, усё сваё свядомае жыццё аддаў ДЭУ-720, дзе рабіў вадзіцелем.
Раней Уладзімір Іосіфавіч быў надта задаволены, што сын пайшоў па яго шляху, а цяпер ужо і Мікалай Уладзіміравіч ганарыцца сваім сынам Аляксандрам, які пасля вучобы ў полі-тэхнічнай акадэміі працуе механікам. Ды і жонка кіраўніка Ганна Мікалаеўна таксама побач — робіць дыспетчарам. Вось такі сімпатычны “сямейны падрад” тут атрымоўваецца…
Ёсць меркаванне, што калі чалавек доўгі час ад-працаваў на адным месцы, дасягнуў пэўных вышынь у прафесійным станаўленні, не адзін год кіруе калектывам, то ў яго знікае “смак” да работы, не хапае адрэналіну ў крыві. Але кіраўнік ДЭУ-73 з гэтым не згодны:
— Падабаецца і работа, і сам калектыў. Ён у нас дружны, згуртаваны, кожны з 90 чалавек хварэе за агульныя справы, і я ўпэўнены, што ніхто не падвядзе. Трэба — робім і ноччу, і ў выхадныя. Таму і лічу, што немалую долю ў маю ўзнагароду ўнёс літаральна кожны.
На якім “свеце” прадпрыемства на фоне іншых калектываў Асіповіччыны і РУП “Магілёўаўтадар”? За работу дарожнікаў Мікалаю Уладзіміравічу яўна не сорамна:
— Мы абслугоўваем 275,5 кіламетра дарог з асфальтавым пакрыццём на тэрыторыі нашага і Глускага раёнаў — рамантуем і ўтрымліваем іх у належным стане. За першае паўгоддзе выканалі работ больш чым на 5 мільярдаў рублёў — гэта 100,2%, з іх уласнымі сіламі — на 4,9 мільярда. Прадукцыйнасць працы склала 58,6 мільёна рублёў, прыбытак — 176, аб’ём платных паслуг — 3,8 мільёна, рэнтабельнасць — 5,4%.
З 2006 па 2010 год уключна за паспяховае выкананне прагнозных паказчыкаў ДЭУ-73 узнагароджвалася Дыпломам І ступені райвыканкама, а ў працоўным спаборніцтве з калегамі-“аўтадараўцамі” ў 2008-2009 гадах станавіліся першымі, а летась — другімі. За выкананне прагнозных паказчыкаў у мінулай пяцігодцы наш калектыў узнагаро-джаны Ганаровай граматай Дэпартамента “Белаўтадар”.
Што Мікалай Уладзіміравіч больш за ўсё цэніць у людзях?
— Прыстойнасць, чэснасць, працавітасць. Не люблю недысцыплінаванасці і неабавязковасці. Не даспадобы вядомы выраз, што рыба шукае, дзе глыбей, а чалавек, дзе лепей: з “летунамі”, у працоўнай кніжцы якіх ужо пячатку няма дзе паставіць, нам яўна не па дарозе. Як і з аматарамі чаркі, п’яніцамі: сам вяду здаровы лад жыцця — прыхільнік падобнага і ў калектыве.
Ён з задавальненнем называе тых працаўнікоў, на якіх па праву можна і трэба раўняцца, з каго браць прыклад. Начальнік планавага аддзела Алена Багдановіч, слесар па рамонту аўтамабіляў Андрэй Скрагін, вадзіцель пагрузчыка Дзмітрый Павукоў, галоўны механік Валянцін Патапаў, вадзіцелі Васіль Кашыцкі і Уладзімір Скітовіч, дарожны рабочы Аляксандр Куліш…
Толькі радуе, што прыстойных людзей багата, што калектыў працуе ў адзінай запрэжцы, што ў наяўнасці ўзаемаразуменне, падтрымка адзін аднаго і аптымізм. Значыць, асі-повіцкіх дарожнікаў чакаюць новыя працоўныя поспехі!