На вялікіх станцыях і маленькіх прыпыначных пунктах яны сустракаюць нас мілымі ўсмешкамі, добразычлівымі поглядамі. Сапраўды ж жыццё складанае і разнастайнае, не заўсёды нас клічуць у дарогу радасныя падзеі, і менавіта тады мы з годнасцю ацэньваем шчырыя позіркі, уважлівыя і цярплівыя дзеянні білетных касіраў…
Вось ужо 28 гадоў так сустракае пасажыраў на чыгуначным прыпынку Ясень білетны касір Галіна ДубIнчык. Як прыйшла некалі маладой нясмелай сюды, так назаўсёды і засталася. Хаця пасля заканчэння Татаркаўскай сярэдняй школы дзяўчына, як і многія аднагодкі, “рванула” ў горад, уладкавалася на РУП “Светлагорскае ПА “Хімвалакно”. Адпрацавала там усяго год. Выйшла замуж — і вярнуліся на радзіму мужа, на станцыю Ясень. А тут якраз колішні начальнік станцыі Іосіф Адольфавіч Жывіца шукаў білетнага касіра — прапанаваў паспрабаваць Галіне. Адбывалася ўсё гэта ў далёкім 1983 годзе…
— Тады, — успамінае Галіна Антонаўна, — гэта была даволі вялікая пагрузачна-разгрузачная станцыя. Тут атрымлівалі вагоны з удабрэннем і адгружалі сваю прадукцыю сельгаспрадпрыемствы як нашага раёна, так і Бабруйскага. Адсюль ва ўсе куткі былога Савецкага Саюза накіроўвалася прадукцыя мясцовага мэблевага цэха, акрамя дызеляў, спыняліся пасажырскія цягнікі… Працавалася значна цікавей, чым зараз, сёння ў нас толькі набываюць білеты на мясцовыя прыгарадныя цягнікі. Праўда, можна адразу набыць іх на Мінск, Жодзіна, Мала-дзечна, атрымаць поў-ную інфармацыю пра рух цягнікоў па станцыі Асіповічы.
Галіна Антонаўна — вучаніца білетнага касіра Валянціны Паўлоўскай. Строгай, патрабавальнай у рабоце, але па-мацярынску ўважлівай і добрай. Якая роўна 40 гадоў адпрацавала білетным касірам на станцыі Ясень і цяпер радуецца поспехам сваёй вучаніцы, таму, як спрытна Галіна спраўляецца з сучаснай аргтэхнікай.
— У 6 гадзін я ўжо на сваім працоўным месцы. На працягу дня 7 разоў абілечваю пасажыраў, заканчваю работу пасля 22.00. Найбольшая колькасць людзей едзе раніцай у Асіповічы і Бабруйск, дзе многія працуюць. Па выхадных днях і ўлетку асабліва вялікі людскі паток. Да прыкладу, за адзін летні месяц у нас праходзіць каля 4 тысяч пасажыраў. Як бы там ні было, лічу чыгуначны транспарт самым выгадным. Па-першае, вельмі зручны расклад руху цягнікоў. У Асіповічы можна паехаць раніцай, вырашыць усе справы, па магазінах прабегчыся і назад вярнуцца. Па-другое, даступныя цэны — намнога танней, чым ехаць аўтобусам.
— А па-трэцяе?
— Сама паездка па чыгунцы: глядзіш у акно — і пад меладычны стук вагонных колаў не стамляешся любавацца маляўнічымі пейзажамі прыроды, дагледжанымі палямі, прыгожымі вёскамі… А якая маляўнічасць ад-крываецца, калі ехаць на пасажырскім цягніку, колькі дагледжаных вакзалаў, станцый… Вось і ў нашым Ясені чыгуначны прыпынак змяніўся да лепшага. Шмат зроблена для зручнасці пасажыраў: тратуарныя дарожкі, лаўкі, ёмкая пасадачная платформа, добрае асвятленне…
— Наогул, — заўсміхалася на развітанне жанчына, — стук вагонных колаў ужо даўно стаў для мяне лепшай музыкай на свеце.