Чыгунка ў Асіповічах: нялёгкі шлях да вынаходніцтва

Чыгунка ў Асіповічах: нялёгкі шлях да вынаходніцтва

Па выніках мінулага года званне “Лепшы рацыяналізатар Беларускай чыгункі” прысвоена 30 спецыялістам, і ў іх ліку — галоўны інжынер лакаматыўнага дэпо Асіповічы Iгнацій БарадзIн. Эканамічная эфектыўнасць яго апошніх рацпрапаноў склала 139,4 мільёна, агульная — каля 250 мільёнаў рублёў.

Ignatiy-Borodin-zhd-ratsionalizator

Сваю высокую і заслужаную ўзнагароду Iгнацій Валер’евіч захоўвае ў рабочым кабінеце, як і 9 пасведчанняў на свае рацыяналізатарскія прапановы.

Вось самае першае, а таму асабліва памятнае, ад 2004 годана прыстасаванне для праціркі шчотак электрычных машын. З кваліфікацыяй інжынерамеханіка і дыпломам БелДУТа па спецыяльнасці “Рухомы састаў чыгуначнага транспартупрыйшоў у лакаматыўнае дэпо 12 гадоў таму. Працаваў спачатку памочнікам машыніста, потым зменным майстрам, а далей прызначылі майстрам рамонтнага цэха. Каб спрасціць, паскорыць працэс работы і знізіць выдаткі, і заняўся пытаннем рацыяналізацыі працы. Эканоміць даводзілася не толькі рэсурсы, але і часкамп’ютарызаваў разлік здзельных нарадаў: дзякуючы праграме Ехсеl шматгадзінная работа з калькулятарам змянілася двуххвіліннайза маніторам. Вядома, зараз такаяінавацыя” выклікае ўсмешку, але калікамп’ютарная граматнасць” яшчэ не была пагалоўнайВось так атрымаў яшчэ адно пасведчанне, але галоўнае, что вельмі палегчыў разлікі сабе і пераемніку, які карыстаўся маёй табліцай яшчэ нямала гадоў.

Пазней Барадзін працаваў інжынерам-тэхнолагам, начальнікам вы-творча-тэхнічнага аддзела, а 11.11.11 года памятная дата — заняў пасаду галоўнага інжынера, у абавязкі якога ўваходзіць і курыраванне рацыяналізатарскай дзейнасці:

Як рацыяналізатар са стажам заўважу, што больш ідэй і прапаноў у мяне і другіх нашыхкулібіных” з’яўляецца, як правіла, восенню і зімой. У гарачы летні сезон, калі пік перавозак, актыўнасць зніжаецца: каб увасобіць рацпрапанову ў жыццё, трэба аформіць неабходную дакументацыю, а гэта немалы час. Працэдура даўно адладжаная: аўтар ідэі падае заяўку з апісаннем прапановы, прыкладае да яе чарцёж або фатаграфіі, а потым яе лёс вырашаецца калегіяльна. Спачатку яго вывучаюць інжынерытэхнолагі, потым сваё важкае слова па частцы эканамічнага эфекту ўносіць эканаміст і г.д. Так, распрацоўка дзвюх рацыяналізатарскіх прапаноў для аптымізацыі працэсу мыццянасычэння паветраных фільтраў лакаматыва ЧМЭ-3, за аўтарства якіх і атрымаў званне лепшага, ішла ўвесь папярэдні годроўна столькі часу занялі распрацоўка чарцяжоў, атрыманне матэрыялаў праз аддзел матэрыяльнатэхнічнага забеспячэння Магілёўскага аддзялення, узгадненне дакументаў і канчатковы этапузгадненне. Адзначу, што галоўная заслуга ва ўвасабленні ідэі ў жыццёкаласальная работа светлых галоў і залатых рук нашага дэпо: майстра Леаніда Андрушкевіча, інжынера Алы Путрык, начальніка ВТА Сяргея Пахомава і многіх другіх. З такой камандай любая задача па плячы, а планывялікія: на чыгунцы развіццю і стымуляванню тэхнічнай творчасці надаецца вялікая ўвага, таму новыя прапановы не павінны доўга сябе чакаць.

Соф’я САВАЙТАН.

Последние новости

Власть

Лукашенко рассказал о скором визите в Китай и встрече с Си Цзиньпином

21 августа 2025
Читать новость
Власть

Производство ракет – в центре внимания Лукашенко. Президент требует определиться с развитием отрасли

21 августа 2025
Читать новость
Общество

“Знакомый парень во время конфликта избил меня. Как его наказать?” Отвечает участковый инспектор милиции

21 августа 2025
Читать новость
Общество

Гороскоп на 21 августа для всех знаков зодиака

21 августа 2025
Читать новость
Власть

“Фундамент для масштабного рывка есть”. Главное из переговоров Лукашенко и Пезешкиана в Минске

20 августа 2025
Читать новость
Власть

Лукашенко: Беларусь и Иран стремятся превратить любые вызовы в новые возможности

20 августа 2025
Читать новость

Рекомендуем